Securitatea datelor și tranzacțiilor
CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri.
Mai jos găsești informații utile despre cum să-ți protejezi banii și cum să eviți diverse capcane.
Cele mai multe tentative de fraudă online sunt de tip phishing
Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal. Este important să fii vigilent deoarece poți primi aceste mesaje prin diverse canale, de la e-mail, SMS, rețele sociale, apeluri telefonice de la persoane care pretind a fi angajați ai băncii sau intermediari din partea băncii sau a altor instituții renumite etc.
Cum identifici o tentativă de fraudă
Pentru protecția clienților în mediul online, CEC Bank folosește instrumente care ajuta la identificarea cât mai rapidă a tentativelor de fraudă și acționează pentru eliminarea rapidă a paginilor web false care sunt create cu scopul de a induce în eroare clienții Băncii.
Te rugăm să ni te alături și să ne semnalezi orice mesaj care ți se pare suspect pe adresa integritate@cec.ro urmând instrucțiunile de mai jos.
- Comunicarea oficială CEC Bank este trimisă întotdeauna de la o adresa de tipul: @cec.ro.
- Nu folosim niciodată @gmail, @yahoo sau alte servicii gratuite de e-mail pentru a trimite e-mailuri.
- Nu trimitem niciodată la un alt site web decât al nostru www.cec.ro.
Ai primit un astfel de e-mail:
Trimite e-mailul suspect într-un mesaj nou la integritate@cec.ro ca atașament.
- De pe un dispozitiv de tip desktop, poți folosi funcția drag & drop pentru a trimite emailul original ca atașament.
- De pe un dispozitiv mobil, poți forwarda mailul inițial.
Pentru a putea acționa împotriva mesajului fraudulos, avem nevoie de headerele complete ale emailului. Acestea nu sunt incluse dacă ne dai forward, și de aceea este nevoie de emailul original sub formă de atașament. Poți folosi funcția drag&drop.
- Raportează mesajul ca spam în aplicația ta de e-mail, astfel încât furnizorul tău de e-mail să poată lua măsurile corespunzătoare.
SMS-ul primit de tine conține elemente de mai jos:
- O adresă URL scurtată, de ex. începând cu https://bit.ly/ pentru a ascunde destinația finală a link-ului.
- Numărul expeditorului nu este vizibil, în schimb găsești un nume generic precum „Credit”.
- Numărul de telefon începe cu un prefix de țară, în afara teritoriului României.
Trimite o captură de ecran a SMS-ului suspect la integritate@cec.ro, include și numărul de telefon suspect în mesaj.
Contul de Social Media care te-a abordat conține elemente de mai jos:
- Îi lipsește un semn de verificare (de exemplu, nu există logo-ul CEC Bank) sau o imagine de profil neadecvată și o imagine de fundal.
- Încearcă să continue comunicarea printr-un canal criptat, cum ar fi WhatsApp.
- Este destul de nou.
- Oferă servicii care nu se află în oferta CEC Bank, nebancare.
Te rugăm să raportezi contul de social media/destinația postării (URL) sau numărul de telefon la integritate@cec.rosau contul/postarea direct pe canalul de socializare https://www.facebook.com/cecbank/.
Contactează-ne dacă suspectezi o fraudă
Telefonic
Call Center
Program Luni-Duminică: 07:00 - 22:00
0 800 800 848 (Gratuit, disponibil pentru apeluri din România)
021 202 50 00 021 202 50 50 (Numere cu tarif normal, apelabile din orice rețea din România sau din străinătate)
Card furat/ pierdut (linie telefonică disponibilă 24/7)
Centrală telefonică
Alte mijloace de contact
Poștă:
Calea Victoriei nr. 13, camera S 01, sector 3, București (Registratura Centralei CEC Bank)
Direct în agențiile CEC Bank:
Vezi harta unităților
Formulare de contact online:
Email:
La ce să fii atent!
Îți prezentăm în cele ce urmează cele mai recente metode de fraudare online. Verifică expeditorii, verifică linkurile și atașamentele pe care ești îndemnat să le deschizi. Și nu completa niciodată datele cardului pe site-uri de care nu ești sigur.
Prevenția fraudelor! Protejează-te de fraudele online!
Evită să devii victima atacurilor de phishing!
NU da nimănui datele de pe card și nu le introduse pe site-uri suspecte
NU deschide link-uri și e-mail-uri de la necunoscuți
NU descărca documente fără să verifici sursa
Atenție la atacurile de phishing!
Dacă primești astfel de notificări, nu răspunde! Acesta nu este un mail trimis de bancă!
Smishing - Phishing prin SMS (mesaje SMS și WhatsApp)
Mesaje care solicită accesarea unui link pentru diverse situații: câștigarea unui premiu, participarea la tombole, încasarea unei sume de bani, cumpărarea unui produs, efectuarea unui transfer către un prieten etc.
NU accesa niciodată link-uri primite pe WhatsApp Messsenger prin care cumpărătorul din platforma de vânzare încearcă să te contacteze.
Atenție la mailurile suspecte!
Evită să devii victima atacurilor de phishing! Nu deschide fișierele din mailuri suspecte: ex. ”copie ordin de plată”, dacă nu așteptai un astfel de email. Verifică expeditorul!
Tentative de fraudă pentru anunțurile olx
Fraudatorii se arată interesați de un anunț și îți propun să încasezi banii prin curier sau olx, cu link către un site pe care să introduci datele cardului. Este o tentativă de fraudă! Nu-i da curs!
Mailuri care impersonează tranzacții bancare
Dacă primești mailuri cu confirmare plată/ordin de plată din partea unor companii/bănci cu care nu colaborezi direct, nu deschide atașamentele. Circulă astfel de mailuri prin care se transmit fișiere malware.